Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گزارشات ٣ ماهه ١۴٠ شرکت را اینجا در یک قاب رایگان بخوانید/ بخش اول

از بین ١۴٠ گزارش سه ماهه "ترین ها" را انتخاب کنید

بورس24 : با توجه به حجم بالای گزارشات شرکت ها در کدال، این مطلب در چند بخش ارائه خواهد شد که در بخش اول عملکرد 3 ماهه 140 شرکت را مشاهده می نمایید (جدول زیر بر اساس حروف الفبا مرتب شده است).
 


در نمادهای اخابر، آکنتور، بترانس، بسویچ، بفجر، بنیرو، پارسیان، پاسا، پتایر، پدرخش، پسهند، پکرمان، تایرا، تکشا، تکمبا، خبهمن، ختراک، ختوقا، خزامیا، خزر، خساپا، خشرق، خفنر، خگستر، خمحرکه، خمهر، خنصیر، دپارس، دتماد، دجابر، دروز، دسبحان، دفارا، دکوثر، دلر، رانفور، رتاپ، رتکو، ساراب، ساروم، سرود، سیستم، شاملا، شبهرن، شدوص، شسپا، شکربن، شنفت، غپاک، غشاذر، غنوش، فباهنر، فنورد، فولاژ، کدما، کرازی، کساوه، کسعدی، کطبس، کمنگنز، کنور، لخزر، ما، مبین، مداران، والبر، وانصار، وایران، وخاور، وملی EPS جدید بدون تغییر برابر با EPS  قبل توسط شرکت اعلام شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد.

درنمادهای ارفع، بالاس، بساما، پخش، تکنو، توریل، ثعمرا، حخزر، حریل، حسینا، حکمت، خدیزل، دابور، دبالک، دسانکو، زنگان، شپاس، شتوکا، شرانل، فولا، قاسم، کپرور، کوثر، مارون، مفاخر، نمرینو، ودی، ولملت نیز تا این لحظه تنها صورت مالی دوره ای آنها در کدال ارائه شده است لذا به محض اعلام بودجه جدید تعدیل یا عدم تعدیل آن اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است در نماد سیستم افزایش سرمایه در عملکرد مالی شرکت لحاظ شده است.

پسهند: علت افزایش نرخ فروش تسمه نقاله در سه ماهه اول نسبت به بودجه ی سالیانه 95، فروش نوار نقاله های با کاربری صنعتی به صنایع سنگین و همچنین عدم فروش تسمه نقاله های روتین (با نرخ پایین تر) به نماینده ها می باشد. همچنین این شرکت پیش بینی می نماید با توجه به بازاریابی های انجام شده در سال جاری در صنایع معدنی و شرکت های فولادی ، تحقق فروش 1،900 تن تسمه نقاله قابل دسترس می باشد.

حسینا: مبلغ تعدیلات سنواتی منظور شده در حسابها مربوط به مفاد منعقده با سازمان بنادر و دریانوردی (بوشهر)ازبابت سهم هر یک از طرفین از درآمدخدمات کانتینری بوده که هر سه سال یکبار براساس توافق طرفین قابل بازنگری بوده است. بدلیل امضاءالحاقیه مربوطه توسط طرفین و ابلاغ آن  در اواخر تیرماه سال جاری اصلاحات لازم در حسابها صورت گرفته است.

خمحرکه: لازم به توضیح است که بودجه سال منتهی به30/12/1395 برمبنای اخذ افزایش نرخ فروش از شرکت ساپکو پیش بینی گردیده بودو باتوجه به اینکه این امر در 3 ماهه اول سال 95 محقق نگردیده لذا درصد کمی از سود پیش بینی شده پوشش داده شده است . این شرکت در حال رایزنی جهت دریافت افزایش نرخ گیربکس با شرکت ساپکو می باشد که در صورت تصویب افزایش نرخ ،سود پیش بینی شده محقق خواهد گردید. در ضمن سود حاصل از سرمایه گذاری ها در شرکتهای فرعی در پایان سال و پس از تشکیل مجامع شرکتها شناسایی خواهد گردید.

خمحور: مطابق صورتهای مالی بانک پارسیان مبلغ سودهرسهم سال مالی منتهی به 29اسفند94مبلغ 112ریال می باشد که معادل 10درصد مبلغ سود معادل 2700میلیون ریال تحت عنوان درآمد حاصل از سرمایه گذاریها شناسایی گردید.

دسبحا: بدلیل آنکه مجمع عمومی عملکرد سال 1394 شرکت سبحان انکولوژی بعد از مجمع این شرکت برگزار گردید درآمد آن نیز به تبع آن در سال 95 درج گردیده است.

دکوثر: به دلیل تصمیم وزارت بهداشت و سندیکای داروسازان مبنی بر ممنوعیت ارائه تخفیف به شرکتهای پخش و مقاومت ایجاد شده از طرف بازار داروئی این شرکت موفق به پوشش فروش و سود خود نشده است .

رکیش: از جمله دلایل عمده افزایش پیش بینی درآمد ارائه خدمات نسبت به پیش بینی قبلی می توان به موارد ذیل اشاره نمود: افزایش تعداد تراکنش ها و سهم بازار شرکت ناشی از افزایش تعداد پایانه های فروش بوده که منجربه افزایش درآمد ارائه خدمات  در راستای قراردادهای فی مابین با بانکها و موسسات مالی و اعتباری گردیده است/  انعقاد الحاقیه قرارداد با بانک تجارت به تعداد 50.000 دستگاه پایانه فروش که در سال جاری عملیاتی خواهد شد. لازم به توضیح است درآمد حاصل از اجاره ماهیانه پایانه های فروش تماماً مربوط به قراردادهای فی مابین این شرکت با بانکها و موسسات مالی و اعتباری می باشد که مطابق صورت وضعیت ها، ماهیانه بعنوان درآمد در دفاتر شناسایی می گردد . از دلایل عمده افزایش بهای تمام شده ارائه خدمات نسبت به پیش بینی قبلی می توان به افزایش هزینه های استهلاک ناشی از افزایش در یش بینی نصب ستگاههای  پایانه فروش و همچنین خرید تجهیزات و داراییهای سرمایه ای مرتبط با موضوع عملیات شرکت در سال 1395می باشد.

ستران: افزایش  10 درصد نرخ فروش در بودجه سال 95 نسبت به آخرین نرخ مصوب تعیین شده از سوی هیئت مدیره شرکت می باشد. افزایش مقدار 560000 تن تولید انواع محصولات سیمان نسبت به سال قبل در دوره آتی پیش بینی گردیده است . با توجه به افزایش 18 درصدی هزینه های پرسنلی نسبت به سال قبل و پیش بینی کاهش 140 نفر نهایتاً منجر به افزایش 3 درصدی هزینه های پرسنلی در سال آتی گردیده است . در آمد های غیرعملیاتی در سال 1394 عمدتاً مربوط به سود شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس ، فروش سهام سیمان بجنورد ، فروش اموال ، قطعات ، ضایعات و همچنین سود حاصل از سپرده های بانکی که بیش از 90 درصد آن تا انتشار صورتهای مالی محقق گردیده است

سخزر: شرکت دلایل تعدیل را؛ افزایش تولید کلینکر،  افزایش تولید سیمان، افزایش تحویل محصول،کاهش بهای فروش، کاهش بهای تمام شده، افزایش سود سرمایه گذاری بمیزان 85% و کاهش نرخ فروش ناشی از اعطای تخفیفات عنوان نموده است.

سقاین: کاهش فروش به دلایل؛ کاهش فروش از مبلغ 598600 میلیون ریال به مبلغ 552422 میلیون ریال به علت پیش بینی کاهش نرخ داخلی درماههای آتی با توجه به عملکرد سه ماهه واقعی وشروع فصل سرما در اواخر  سالجاری می باشد. علیرغم کاهش مبلغ فروش پیش بینی می گرددمقادیر فروش نسبت به برآورد اولیه تغییر نداشته باشد. کاهش بهای تمام شده به دلایل؛ کاهش بهای تمام شده از مبلغ 520825میلیون ریال به مبلغ 479936میلیون ریال عمدتا به دلیل صرفه جویی های انجام شده در خصوص هزینه های پرسنلی (کاهش کارکنان )وبرونسپاری فعالیتهای داخلی کارخانه می باشد. اصلاح ترکیب مواد مصرفی واستفاده از مواد با کیفیت وانعقاد قراردادهای مواد اولیه بدون افزایش نرخ نسبت به سال گذشته. صرفه جویی از طریق کاهش هزینه های تعمیرات . افزایش تولید کلینکر از 620000 تن به 720000تن و با توجه به عدم تغییر در فروش  مقدار مانده کالای نیمه ساخته

سیدکو: کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری در پیش بینی سال 1395 ناشی از تغییر سال مالی شرکتهای فرعی از 30 اسفند به 30 آذر و  سود سهام شرکتهای فرعی و سرمایه پذیر طبق اطلاعات ماخوذه از سایت کدال می باشد و تقسیم 90درصد سود  می باشد. جهت تحقق سود،  با توجه به وضعیت حاکم بر بازار سهام مبلغ 180.000میلیون ریال سود حاصل از خرید و فروش سهام برای سال 1395برنامه ریزی شده است.

شکربن: کاهش مقداری و ریالی در فروش ،همچنین کاهش مقدار تولید ناشی از رکود بازار دوده و تخصیص ارز مبادلاتی به واردات دوده

شیراز: عدم تحقق پیش بینی نرخ فروش اوره داخلی؛ کاهش نرخ فروش اوره صادراتی؛  تغییر در نسبت مصرف گاز سوخت و تغذیه واحدهای اوره و آمونیاک سوم از جمله دلایل تعدیل سود هر سهم میباشند.

غسالم: افزایش مبلغ فروش به دلیل تغییر در ترکیب مقدار فروش و کاهش نرخ تخفیفات فروش می باشد و افزایش بهای تمام شده عمدتاً ناشی از افزایش در نرخ خرید برخی از مواد اولیه می باشد. کاهش هزینه های توزیع و فروش عمدتاً به دلیل کاهش در بخش حقوق و دستمزد می باشد.

کبافق: افزایش نرخ فروش به جهت افزایش بهای جهانی فلزات واصلاح  بهای تمام شده کالای فروش رفته بابت تطبیق موجودیهای اول دوره براساس موجودی پایان دوره صورتهای مالی حسابرسی شده سال قبل

کدما: در ارتباط با فروش سه ماهه اول به اطلاع می رساند که با توجه به روال سنوات قبل مبنی بر عمده فروش این شرکت در فصل گرما که از ابتدای خرداد ماه تا اواخر آذر ماه می باشد فروش این شرکت در این مقطع زمانی دارای انحراف نسبت به پیش بینی سالانه می باشد که با فرارسیدن فصل  فروش انحراف مذکور تعدیل خواهد شد.

کروی: تعدیل درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دلیل پیش بینی جدید از سود شرکت های تابعه.

کمنگنز: زیان عملیاتی شرکت در پایان دوره سه ماهه بعلت عدم انعقاد قرارداد با شرکت ذوب آهن اصصفهان (مشتری عمده) تا این تاریخ میباشد و این موضوع در بودجه شرکت پیش بینی گردیده است.

مداران: درآمد پیش بینی شده شرکت بر اساس یک مدل احتمالی با توجه به کلیه جنبه های با اهمیت از جمله پتانسیل مشتری، برنامه توسعه IT در کشور، توان کارشناسان و مسئولان فروش و سایر عوامل مرتبط برآورد گردیده است.  در عملکرد 3 ماهه اول سال 1395 شرکت پیش بینی انجام شده در خصوص خدمات تعمیر و نگهداری تجهیزات و پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی پوشش مناسبی داشته لیکن در بخش فروش تجهیزات و ملزومات با توجه به آماده نبودن برخی از مشتریان جهت برگزاری مناقصات و طولانی شدن روند انعقاد قراردادها، درآمد پیش بینی شده این بخش به صورت کامل تحقق نیافته است.

منبع خبر: سازمان خبری_تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24